Featured content background

Genom våra egna tjänstepaket Alliero Client, Control, ServiceDesk och Monitor skaffar du kontroll över din IT-miljö till en låg, fast kostnad per månad.

De olika paketen erbjuder allt från enbart säkerhetskontroll med antivirus (Control) till helhetslösningar där vi blir din IT-avdelning (Client).

För alla våra paket förutom Client tecknar du upp dig utan bindningstid, vilket innebär att du kan teckna avtal när som helst och säga upp det när du vill, utan uppsägningstid.

Passar paketlösningarna inte dina behov? Vi skräddarsyr kontinuerligt IT-lösningar till många kunder. Hör av dig till oss så fortsätter vi diskussionen!

  • Alliero Servicedesk

    Dygnet runt-kontroll av din datorpark

    Driftavbrott är kostsamt. Genom Alliero ServiceDesk kontrolleras din IT-miljö och fel kan upptäckas och åtgärdas direkt, innan de börjar kosta pengar. Vår telefonsupport reder snabbt och enkelt ut det mesta. Vid svårare problem står Allieros samlade kompetens till ditt förfogande, till kraftigt rabatterat pris.

    Alliero ServiceDesk innebär att vi installerar och följer upp säkerhetsuppdateringar för att skydda datorn mot nya och aktuella hot. Dessutom tillhandahåller vi antivirus-program och verifierar att Windows-brandväggen är aktiverad. Uppstår problem får du support via telefon eller email på helgfria vardagar.

  • Featured content background
  • Alliero Control

    Hjälper dig undvika onödiga problem

    Genom Alliero Control skaffar du dig en grundläggande och ständig kontroll av dina datorer – dygnet runt. Vi installerar och följer upp säkerhetsuppdateringar för att skydda datorn mot nya och aktuella hot. Dessutom tillhandahåller vi antivirus-program och verifierar att Windows-brandväggen är aktiverad.

    Uppstår problem blir du kontaktad av oss och kan dessutom få hjälp med att bedöma hur allvarligt problemet är och hur det lättast ska rättas till.

  • Alliero Client

    Helhetslösningen där vi sköter installation, drift och underhåll – och du slipper investera.

    Alliero Client passar företaget som vill hålla sitt företags IT up-to-date vad gäller hårdvara, mjukvara och säkerhet, men som inte vill investera själv. Alliero står för hårdvara, mjukvara och garanterar driftsäkerheten till en fast kostnad per månad och användare.

    Du köper alltså IT som en tjänst och lägger över ansvaret på oss.

    Vi:

    • Föreslår tekniska lösningar och utrustning
    • Tillhandahåller hårdvaran (datorer och annan teknisk utrustning)
    • Installerar och driftsätter
    • Ansvarar för drift och IT-säkerhet
    • Ansvarar för snabb support och service

    Du:

    • Får bättre kostnadskontroll eftersom du slipper investera
    • Har kontroll på att IT-lösningen alltid är uppdaterad, både vad gäller hårdvara, mjukvara och säkerhet.
  • Featured content background
  • Alliero Monitor

    Vi övervakar era servers hälsa – ni fokuserar på verksamheten

    Alliero Monitor är vår tjänst för serverövervakning och fjärrstyrning av server.

    En server som mår bra är en förutsättning för en säker och hållbar nätverksmiljö. En serverkrasch kan vara ödesdiger för företaget och leder i de allra flesta fall till höga kostnader. Genom att köpa vår övervakningstjänst slipper ni oroa er för serverproblem och kan fokusera på verksamheten.

    Vår serverövervakning innebär att vi installerar en agent på er server, som är kopplad till vår övervakningscentral. Dygnet runt samlas eventloggar (händelseloggar) in, och när något fel upptäcks går ett larm till dig som kund. Detta innefattar varningar för hårddiskkrasch, för hög temperatur, systemfel, virusangrepp, minnesförlust, processorbelastning mm.

    För oss är det viktigt att vi snabbt kan hjälpa våra kunder när det uppstår problem. Därför ingår även fjärrstyrning i Alliero Monitor, där våra konsulter snabbt och enkelt kopplar upp sig mot er server för att assistera vid problem.

Featured content background

Det vi gör kan sammanfattas i ett ord: IT-infrastruktur. Vi skräddarsyr både små och stora lösningar inom IT-infrastruktur. Med IT-infrastruktur menar man oftast allt som kopplas till den tekniska plattformen, hård- och mjukvara och nätverk. Men vårt jobb handlar också om att förstå det som ställer krav på hårdvaran, och hur man hjälper kunden att få ut mest av sina system.

Vi pratar helst om HUR vi gör saker istället för om VAD vi gör. Vi försöker att ha ett flexibelt och  kundstyrt arbetssätt istället för ett processtyrt.

Det är viktigt för oss att jobba nära kunden, helst ute på företaget, för att få förståelse för verksamheten. Processtyrning har vi valt bort, till skillnad från många av våra kollegor i branschen. Vi vill ha kort tid mellan tanke och handling, beslut och implementering. Att följa process-beskrivningar tycker vi bromsar ner arbetet, och ger för lite flexibilitet. Vi vill heller inte strömlinjeforma personalen, utan vill istället framhäva att våra IT-konsulter har väldigt olika personligheter och sätt att angripa problem.

  • En liten pratstund kanske?

    Har du ett uppdrag inom IT som du behöver hjälp med?

    Vill du veta mer om vad vi kan göra för dig och hur vi jobbar? Kontakta oss så berättar vi mer.

Featured content background

Det vi säljer

Som kund ska du känna dig trygg i att det du köper genom oss är det bästa marknaden kan erbjuda. En av våra viktigaste uppgifter är därför att regelbundet scanna och bedöma produkter, tjänster och leverantörer. Vi lägger mycket tid på att läsa på och testa, vilket gör att vår kunskapsbank och erfarenhet tillsammans är stor, när vi bestämmer vilka produkter vi vill erbjuda våra kunder. Vi väljer helt enkelt det vi själva tycker håller högst kvalitet.

Våra leverantörer

De leverantörer vi har valt att jobba med är av olika karaktär, vissa stora och breda, andra nischade. Gemensamt är att vi litar på det de levererar.

Våra viktigaste leverantörer

  • Cronic Backup

    En ny generation backup – på hela er infrastruktur

    Idag kämpar många organisationer för att skydda den ständigt ökande mängden data i IT-miljön, samtidigt som tiden för backupfönstret minskar.

    Cronic Backup är backup som den ska vara; enkel, säker och tillförlitlig. En intelligent backuplösning på hela infrastrukturen, där data lagras i en redundant miljö, med möjlighet till återläsning av data i en enkel och flexibel lösning.

    Cronic Backup bygger på principen att mängden data som överförs är betydligt mindre än vid en traditionell backup, vilket möjliggör en flexibel, skalbar och effektiv backup. Den arbetar på blocknivå där varje block data aldrig säkerhetskopieras mer än en gång, vilket betyder att under ett backupfönster överförs bara förändringar av befintlig data.

  • Featured content background
  • Microsoft Office 365

    Ger de anställda friheten att jobba var och när de behöver

    Att ge de anställda friheten att arbeta var och när de än behöver – på sin favoritenhet – kan öka produktiviteten, förenkla gruppsamarbetet och förbättra balansen mellan arbete och fritid. Med Office 365 får de åtkomst till företagets e-post, fildelning och onlinemöten från valfri plats, utan att äventyra säkerheten.

    Microsoft Office 365 är en tjänst som kombinerar molntjänster med program för e-post, kommunikation och samarbete, till exempel Exchange Online, SharePoint View, Lync Online och Office Professional Plus. Det innebär att du kan använda Office 365 var som helst, när som helst på dygnet, så länge du har tillgång till en dator uppkopplad på nätet. Det innebär också att du slipper investera i dyr IT-utrustning, du hyr de tjänster du behöver.

  • Featured content background
  • Vad är molntjänster?

    Molntjänster även kallat datormoln, molnet, it-moln och cloud computing, är IT-tjänster som tillhandahålls över internet. Det innebär att program, datalagring, kapacitet och processorkraft sköts av någon annan, du hyr tjänsterna och får tillgång till dem via nätet.

    Du slipper investera i dyr IT-utrustning och kan nå ditt material var du än befinner dig.